Review - Rituals Lotus shimmer body cream

Het is tijd voor mijn aller eerste review!

Op dit product heb ik nu al bijna een maand gewacht, aangezien de Rituals bij ons in het dorp moeite had met deze body cream aangeleverd te krijgen.

Heeft iemand anders daar ook last van gehad?

Ik was al snel op de bel lijst gezet en vanmiddag kwam dan eindelijk het telefoontje, na een maand wachten waren ze binnen!
Gelukkig liep ik al in het dorp met mijn moeder en hebben we gelijk mijn exemplaar opgehaald.


Dit product komt uit de limited edition ''Flowers of India'' lijn van de rituals, deze is al sinds 1 april te koop, maar nog steeds verkrijgbaar!

De pot bevat 200ml, zoals gewoonlijk dus een fijne grote pot met veel crème. 
De ingrediëntenlijst is in het geel op de pot gedrukt, daarom vernoem ik ze nu in plaats van met een foto.

AQUA/WATER, CYCLOPENTASILOXANE, CETEARYL ALCOHOL, GLYCERIN, DICAPRYLYL ETHER, DIMETHICONE, BUTYROSPERMUM PARKII (SHEA) BUTTER, PENTAERYTHRITYL DISTEARATE, HELIANTHUS ANNUUS (SUNFLOWER) HYBRID OIL, ISOPROPYL PALMITATE, PARFUM/FRAGRANCE, PHENOXYETHANOL, MICA, THEOBROMA CACAO (COCOA) SEED BUTTER, SODIUM STEAROYL GLUTAMATE, ACRYLATES/C10-30 ALKYL ACRYLATE CROSSPOLYMER, CALCIUM ALUMINUM BOROSILICATE, TOCOPHERYL ACETATE, CAPRYLYL GLYCOL, TOCOPHEROL, POTASSIUM SORBATE, XANTHAN GUM, SILICA, OLUS OIL, POLYGLYCERYL-2 DIPOLYHYDROXYSTEARATE, SODIUM HYDROXIDE, HELIANTHUS ANNUUS (SUNFLOWER) SEED OIL, TIN OXIDE, UBIQUINONE, CITRUS AURANTIUM BERGAMIA FRUIT EXTRACT, NELUMBO NUCIFERA FLOWER EXTRACT, BENZYL SALICYLATE, BUTYLPHENYL METHYLPROPIONAL, LIMONENE, LINALOOL, HEXYL CINNAMAL, CITRONELLOL, ALPHA-ISOMETHYL IONONE, CITRAL, CI 77891 (TITANIUM DIOXIDE)

Zoals je ziet zit er behoorlijk wat vette alcohol in, maar ook fijne verzorgende bestanddelen zoals shea boter, cacao boter en zonnebloemolie. Ook zit er parfum in, waardoor deze body crème zo lekker ruikt.


En dan nu de verpakking, een prachtige rosé gouden draaidop met daarop de bekende Rituals slogan ''Your body. Your soul. Your RITUALS...
Aangezien de verpakking nog nieuw is glimt hij nog helemaal en wordt het licht van het raam weerkaatst in de dop.
Verder is het een simpele witte onderkant, met de kleuren turquoise en geel op de sticker. Ook is er een mooie Indiaanse bloem afgebeeld in deze kleuren als achtergrond voor het rituals logo.

En dan nu het product zelf!



Het is een witte body crème met een subtiele shimmer, deze kun je nu al redelijk zien, maar in de close-up is dit nog duidelijker.
In al mijn enthousiasme heb ik het beschermende folie er al af getrokken, maar deze zit er wel degelijk op. Het is net als de dop een rosé gouden folie met de Rituals opdruk.


Hier is helemaal duidelijk te zien dat het product een shimmer bevat, het is een hele fijne shimmer die subtiel staat wanneer de body crème is aangebracht.
Persoonlijk vind ik een beetje shimmer in de zomer heel erg mooi, zeker wanneer je een beetje een gekleurd huidje hebt en het dan mooi weerkaatst in het zonlicht.



De substantie is zoals je deze gewend bent van de body crèmes van de Rituals, lekker dik, maar het smeert heerlijk uit en trekt snel in. Zeker in de zomer vind ik dit erg fijn, aangezien de meeste ''zomerse'' body crèmes en lotions toch wat dunner en minder verzorgend zijn. En met mijn huidje kan ik altijd een goede verzorging gebruiken.

De geur van de body crème is echt een goede geur voor in de zomer, de hoofd geuren zijn lotus en bergamot. Het is een lekkere frisse en luchtige geur. De geur doet me vooral denken aan groene thee en jasmijn, met een vleugje hout achtige geuren aan het begin.
Dit is echt een heerlijke geur waar ik me iedere dag in kan wanen, vaak raak ik geuren helemaal zat, maar met deze ben ik heel erg blij.



Op deze foto heb ik de swatch helemaal uitgesmeerd, als je goed kijkt kun je een beetje shimmer zien, maar dit is niet heel duidelijk.



Deze foto is gemaakt met flits, hier is de shimmer goed te zien.
Het is een subtiele gouden shimmer die dus alleen te zien is in het zonlicht. Het geeft het effect alsof je een prachtige highlighter hebt aangebracht. Dit vind ik echt een heel mooi product voor de zomer. 

Al met al vind ik het een heerlijke body crème, de shimmer is subtiel en je bent niet gelijk een grote eyecatcher door de shimmer. Vooral met gebruind huidje staat dit prachtig! Het is een heerlijke rijke crème en verzorgt mijn huid goed. Zeker een aanrader!

Dit product komt uit de limited edition ''Flowers of India'' lijn van de rituals, deze is al sinds 1 april te koop, maar nog steeds verkrijgbaar!
De body crème kost €16 en is verkrijgbaar bij de Rituals filialen. 

Hebben jullie nog een favoriet Rituals product?

Liefs,

Ellen

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/12563459/?claim=pks4swkgy6x">Follow my blog with Bloglovin</a>

You Might Also Like

0 reacties