Life - Mijn vakantie in Portugal.

Gelukkig is het nog niet voorbij, maar stiekem verlang ik nu toch wel een beetje naar huis. Ik ben met mijn vader, moeder en mijn grote zus nu al een ruime week in Portugal.

26 juli pakten wij het vliegtuig en 3 augustus vliegen we terug. We begonnen onze reis met twee dagen Lissabon, op dag drie vertrokken we richting Alcacèr Do Sal en na daar twee dagen te hebben gespendeerd gingen we naar Beja. De een na laatste bestemming was Sagres en nu hebben we nog een paar dagen zon, zee en strand in Praia Do Vau.


Lissabon was echt een prachtige stad. Wat een genot! We zaten in een hotel die bovenop een berg zat, ongeveer 5 minuten van het centrum af. Heel fijn! 
Dit was het uitzicht vanaf de hotelkamer, we keken uit over het centrum. Prachtig toch? En wat een heerlijk weer was het, met deze helderblauwe lucht en het fijne zonnetje. Ansichtkaartenblauw zoals wij dat thuis zouden zeggen.

Stiekem had ik van tevoren al een paar adressen opgezocht, want in Portugal is er natuurlijk een Sephora. Na ruim een kilometer van de route af te zijn geweken bleek het filiaal er niet meer te zijn, bummer! En heel cruel zag ik wel een tram met een Sephora reclame erop. 
Super tof trouwens, overal reden oude trams door de stad, deze foto heb ik ook vanuit een tram genomen.
Mocht je veel van de stad willen zien moet je voor de grap heel lijn 28 uitzitten, de trams gaan mega hard en ze zitten best vol, maar zo heb je wel een sightseeing tour voor 2,80 haha!
En stiekem moet er natuurlijk een tramselfie worden gemaakt. Door ons gedoopt tot een "tramfie".
In Lissabon zijn een heleboel prachtige oude gebouwen, en je kunt er ook heel fijn winkelen! We hebben ons vermaakt in de Pull & Bear, Stradivarius, Massimo Dutti en allerlei leuke winkeltjes die er alleen in Lissabon zijn. Na de teleurstelling van de Sephora kwamen we terecht in een mooi winkelcentrum, en tot mijn grote vreugd zat daar een Sephora filiaal! Ik heb mijn grote crush Naked 3 eindelijk kunnen kopen, Naked 2 had ik al in mijn bezit en deze lichtere roze tinten vind ik echt heel fijn. Een aparte review over het palette komt er nog aan. Ook heb ik een prachtig Sleek palette gescoord, met een matte bronzer, een prachtige highlighter en de welbekende "Rose Gold" blush. Voor de budget liefhebbers is er ook een filiaal van Kiko, hier heb ik een eyeliner stift gekocht. 
Naast alle shopsessies hebben we ons ook geïnteresseerd in de culturele aspecten. Zeker aan te raden is de "yellow bus tour", dit is een sightseeing tour met een bus met open dak door de stad heen.
Vanuit de bus zijn er prachtige plaatjes te schieten zoals deze. Ook is de tour in het Nederlands te beluisteren tijdens de rit, wel zo makkelijk.

Na het hotel in Lissabon zijn we verder gegaan met een "Pousada tour", een Pousada is een hotel in een prachtig gebouw. Dit kan een historisch gebouw zijn, maar ook een gebouw met veel omliggende natuur. Zo hebben we in Alcacèr Do Sal in een kasteel overnacht en in Beja in een oud klooster. Echt prachtig! 



Dit zijn een aantal foto's van het klooster in Beja. Echt waanzinnig mooi, het zijn allemaal prachtige grote ruimtes en het is er heerlijk rustig.
Zeker in Beja moet je echt genieten van de Pousada, het stadje stelt niet erg veel voor. Je kunt er heerlijk koffie drinken op een terrasje (waar een kop koffie 70 cent kost!) maar het is er niet bepaald toeristisch. 
Een Pousada is je wel wanen in echte luxe, het is heerlijk om zo verwend te worden. Soms had ik zelfs het gevoel dat het wel té luxe werd. 
Bijvoorbeeld deze fles spumante bij het ontbijt, heel leuk voor je huwelijksreis, maar wanneer zou je anders spumante drinken bij je ontbijtje?

Ja, de Pousadas zijn echte aanraders. Ik heb ontzettend genoten, maar mocht je meer van drukte houden is dit het niet helemaal.
Onze laatste dagen vertoeven we in Praia Do Vau, we huren een appartement nog geen 100 meter van het strand. Hier is echt het toeristische gebied van Portugal, Nederlanders zijn ineens overal en de serene rust is verdwenen.
Stiekem is dit ook wel gezellig, een beetje meer reuring. Zeker aangezien we alweer bijna vertrekken naar Nederland, waar ons dorpje overspoeld zal zijn met Duitsers.

Dit was mijn eerste keer Portugal, maar ik kan het zeker aanraden. Ik geniet iedere dag weer en zeker aan de kust met wat wind is het heerlijk. Er zijn stille en ook toeristische plekjes. Dus het is voor iedereen genieten. Ik kom er zeker nog een keer terug! 

You Might Also Like

0 reacties