Beauty - Mijn dagelijkse beauty producten


Iedereen heeft wel een dagelijks ritueel, je staat op, springt onder de douche (of misschien eet jij wel liever eerst rustig je ontbijtje), maar voor je de deur uit gaat doe je vast wel iets met beauty of verzorging. Of je nu alleen je favoriete dagcrème aanbrengt, of het liefste een volledige look maakt, je zult vast een standaard manier hebben om dit te doen.
En vandaag laat ik jullie mijn vaste producten zien, voor een gewone schooldag of werkdag, dit zijn de producten voor mijn ''standaard'' look.

Mijn stash is momenteel niet erg netjes opgeruimd, maar bij mijn ouders thuis heb ik ook nog niet helemaal een handig systeem gevonden om alles op te bergen. Dus grote kans dat ik mijn stash een volgende keer weer heel anders heb ingedeeld.


Ik ben echt dol op lippenstift, ik vind het heerlijk om een basis look te maken en die te combineren met een mooie lippenstift. Deze pas ik altijd aan aan mijn kleding die dag, dus echt een standaard lippenstift heb ik niet, maar er zijn natuurlijk wel wat favorieten.
Achteraan ligt nog een laatste lipgloss die ik in mijn stash heb, deze Chanel lipgloss is prachtig felrood met gouden glitters, maar eigenlijk draag ik hem nooit. Jaren terug heb ik hem gewonnen en ik kan het stiekem niet over mijn hart verkrijgen om hem weg te doen, maar dragen doe ik ook niet met deze. Ik ben gewoon geen fan van de substantie van lipgloss, ik fiets altijd overal naartoe, en het is zó vervelend om iedere twee minuten haren in je lipgloss te hebben door de wind. Hebben jullie daar ook zo veel last van?


In deze plastic beker heb ik al mijn kwasten opgeborgen en wat andere rechte producten zoals mijn mascara's en eyeliner. Er zitten meer mascara's in dan ik gebruik, en eigenlijk moet ik die ook weer eens weggooien. Het is ook een beetje onhygiënisch om ze te bewaren, want na een maand zitten er al zo veel bactiëren in, dat wil je eigenlijk niet eens weten.
Ook liggen hier mijn nivea crème, mijn wenkbrauwgel, oogschaduwbasis, primer en mijn wimperkrultang.


Dit mandje is gedoopt tot mijn poederbakje, hierin zitten mijn meestgebruikte poederproducten, maar ook deze is aan een opruimbeurt toe. Want ik gebruik deze toch niet écht allemaal dagelijks. Ook liggen hier naast mijn Naked 2 en Naked 3 oogschaduwpaletten. En bij gebrek aan beter staan mijn foundation en BB creams hier maar tussen.
Dit is dus hoe mijn stash er bij mijn ouders thuis bij ligt, vanaf volgende week zit ik weer fulltime in Leeuwarden, dus dan zal ik daar mijn stash weer installeren.
Laten we nu verder gaan met wat ik dagelijks gebruik uit mijn stash.

Na het douchen breng ik natuurlijk eerst een dagcrème aan, dit is zeker nodig met mijn droge huidje. En daarna kan het make-uppen beginnen.


Het product waar ik mee begin is deze Instablur van de BodyShop.
Dit product is een goede primer en het doet veel voor het mooier maken van de huid, mijn poriën worden er zichtbaar kleiner van, mijn gezicht voelt gladder aan en het heeft een matterend effect. (Let wel op, met een glanzende foundation er overheen is het matterende effect minder goed.) Ik gebruik dit product nu al een aantal maanden en hij is ontzettend zuinig in gebruik, hij is iets prijziger (15 euro als ik me niet vergis), maar met één tube kun je rustig 3 maanden vooruit. Je hebt een klein ewrtje nodig voor het volledige gezicht en het product laat zich goed uitsmeren.


Na de primer ga ik gelijk door met mijn BB cream, de primer hoeft niet in te trekken, dus deze kan ik direct gebruiker. Ik gebruik momenteel de Dream Fresh BB Cream van Maybelline in de kleur medium. Zeker nu ik nog een zongekleurd huidje heb. Ik breng mijn BB cream aan met mijn Zoeva buffer brush, dit is nummer 104. De kwast heeft veel haren en is lekker stevig, hierdoor kan ik de BB cream goed inblenden in mijn huid. Ook is de kwast lekker groot, hierdoor ben ik binnen twee minuten klaar met mijn BB cream aanbrengen.


Mijn BB cream laat ik daarna lekker intrekken terwijl ik mijn wenkbrauwen doe, dan weet ik zeker dat de BB cream mooi zit. Ik gebruik voor mijn wenkbrauwen het wenkbrauw setje van Catrice, ik gebruik alleen de bovenste kleur. Ik kan echt maar geen goede schuin afgesneden wenkbrauwkwast vinden, dus momenteel gebruik ik het bijgeleverde kwastje van het poeder. Dit omdat hij mooi stevig is, dan kun je fijne strakke lijnen zetten, dan vind ik mijn wenkbrauwen net iets mooier. Nadat ik ze ingekleurd heb met poeder kam ik ze uit met het kammetje dat op dit oude catrice wenkbrauwpotlood zit en daarna ga ik er doorheen met de Hema wenkbrauwgel. Hierdoor heb ik de hele dag geen omkijken naar mijn wenkbrauwen.


Ik gebruik na mijn BB cream een lichte concealer onder mijn ogen, hierdoor lichtten mijn ogen iets meer op, daarom ook mijn keuze om hem na mijn BB cream te gebruiken. 
De concealer die ik gebruik is van de Sephora en heeft twee kanten. De kant die nu open gedraaid staat heb ik onder mijn ogen en aan de andere kant zit een klein dun puntje voor plekken waar meer precisie nodig is. Ik blend deze in met een platte foundationkwast van de Hema, ik ben nog op zoek naar een goede vervanger, want dit werkt niet heel fijn.



Na mijn wenkbrauwen en concealer te hebben gedaan weet ik zeker dat mijn BB cream goed zit en dan kan ik gaan afpoederen. Hiervoor gebruik ik het catrice prime & fine finishing powder in de kleur translucent. Dit is dus een onzichtbaar poeder, dit geeft naar mijn mening de mooiste finish. Dit poeder breng ik aan met de kleine kabuki van de H&M.


Niet dagelijks, maar vaak kies ik toch voor een lijntje eyeliner. Deze heb ik onlangs gekocht bij de Kiko en werkt heel fijn. Hij is goed gepigmenteerd en geeft veel kleur af, het puntje is mooi dun en je kunt er dus heel fijn dunne lijntjes mee zetten. Ook is hij perfect voor een winged eyeliner, hier ben ik nog hard op aan het oefenen!


Voor ik mascara gebruik krul ik eerst altijd mijn wimpers. Mijn wimpers hebben van zichzelf al een natuurlijke krul, dus echt nodig is het niet. Maar toch vind ik mijn wimpers net iets mooier als ik mijn wimpers heb gekruld. Deze wimperkruller heb ik gekocht bij de Hema. 
Momenteel gebruik ik de Max Factor clump defy, ik wil nog wel vaak switchen van mascara, maar wie weet wordt dit wel een echte vaste mascara. Tot nu toe ben ik er heel erg blij mee!


Na mijn mascara ga ik beginnen met mijn bronzer. Ik gebruik de bronzer uit het Sleek Face Form palette, een review daarvan vind je hier. Ik gebruik de bronzer shapend op mijn jukbeenderen en een beetje langs mijn voorhoofd en kaaklijn.
Voor shapen vind ik persoonlijk een matte bronzer het mooiste, ik heb ook een bronzer met shimmer van Miss Sporty, maar deze vind ik mooier om in de zomer aan te brengen voor een snel glowy effect in mijn gezicht. Voor bronzer gebruik ik de blush brush van de Rituals, deze is heel fijn en zacht en erg goed om mee te contouren.


Dit zijn mijn drie meest gebruikte blushes. Deze breng ik met een draaiende beweging aan op de appels van mijn wangen met een kwast van de Primark. Ook deze is aan vervanging toe, maar doet zijn werk voor nu prima! Linksboven zie je weer het Sleek palette, de blush die erin zit is de bekende Rose Gold, een mooie oudroze kleur met een gouden shimmer.
De middelste blush is een matte blush van Catrice, deze is heel goed gepigmenteerd, dus hiermee moet ik altijd opletten dat er niet te veel blush op mijn kwast zit. 
Rechts boven zie je een blush van Chanel, ook deze heb ik gewonnen (tegelijk met de lipgloss) en deze gebruik ik wel heel veel. De kleur is wat donkerder en de shimmer wat minder opvallend. Deze blush vind ik altijd wat meer chique en erg fijn in de herfst en winter.


Als laatste is de highlighter aan de beurt. Highlighter breng ik aan op mijn jukbeenderen, op mijn wenkbrauwbot en in mijn binnenste ooghoeken. Ook hiervoor gebruik ik mijn Rituals blush kwast, ik heb mijn oog laten vallen op de Real Techniques dupes op eBay, heeft iemand hier ervaring mee? Misschien dat het wel hele fijne kwasten zijn! Dit zijn mijn twee favoriete highlighters. De linker is een shimmer brick van Bobbi Brown in de kleur Apricot, dit was een limited edition, dus is helaas niet meer verkrijgbaar. Ik ben hier wel ontzettend gelukkig mee, wat een pigment en wat een shimmer! De rechter is ook een limited edition, deze is van Essence en kwam uit de Love letters collectie van afgelopen voorjaar. Hij is mooi witgoud met een gouden shimmer. Gelukkig zijn van de highlighters zoals deze van Essence nog een hele boel te vinden, want dit is echt een prachtig kleurtje!

Dit zijn alle producten die ik dagelijks gebruik, soms heb ik geen zin in een BB cream en laat ik deze weg uit mijn routine, maar vaak pak ik hem er ook bij.
Wanneer ik een avond ga stappen maak ik vaak ook nog een ooglook, hiervoor heb ik een palette van EyesLipsFace en Naked 2 en 3 van Urban Decay.
Van Naked 3 gaat nog een review volgen, dus houd mijn blog daarvoor in de gaten!

xoxo

You Might Also Like

1 reacties