Life - Mijn favoriete herfstnummers



Officieel is het nog zomer, maar als ik nu naar buiten kijk zie ik iets heel anders.
Het regent hard en het wordt weer sneller donker, de kaarsjes zijn aangestoken en ik kruip het liefste op de bank met een kop thee.
Dit weer schreeuwt niets anders dan dat de herfst weer in aantocht is!
Dus misschien nog een beetje te vroeg, maar toch wil ik mijn favoriete herfst nummers en artiesten delen. Zo kun je op tijd in de stemming komen!


Ook de weermannen van het nieuws zijn niet erg positief.
Het weer blijft zacht, maar de regen zal aanhouden. Wat een miserabele augustus is dit. 
Ik had me wel iets anders voorgesteld na net terug te zijn uit Portugal.

Maar toch heeft het iets gezelligs, ik houd er heel erg van om kaarsjes aan te steken en lekker binnen te blijven zitten met een warme trui en mijn pantoffels aan.
En bij zulk weer hoort toch ook échte herfstmuziek!




Amy Winehouse
Het is zó ontzettend zonde dat zij is overleden. 
Ik geniet al jaren van haar muziek, en dit vind ik ook echt iets wat perfect bij de herfst past. 
Haar prachtige diepe stem is heerlijk voor bij een openhaard en glas rode wijn.
Mijn favoriete Winehouse nummers:
Rehab
My tears dry on their own (Dit nummer heb ik vroeger zó veel gezongen met singstar)
Valerie
Our day will come
You know I'm no good



Adele
Ook Adele geeft mij het ultieme herfstgevoel.
Wanneer ik op de fiets zit en het een beetje donker begint te worden door alle wolken en je ruikt dat er regen in de lucht zit switch ik altijd snel naar Adele.
Zeker als je binnen zit en de regen losbarst is dit dé muziek voor mij om naar te luisteren.
Het liefste trek ik dan mijn pantoffels aan, pak ik een dikke trui en kruip ik met een kop thee op de bank.
Mijn favoriete Adele nummers:
Turning tables
Rumour has it
Don't you remember
Daydreamer



Robbie Williams - Swing when you're winning
Altijd al heb ik Robbie Williams hele fijne muziek gevonden, maar dít album is echt fantastisch.
Hij heeft met dit album in de Royal Albert Hall gestaan, en de DVD hebben wij toevallig thuis liggen. Echt een geweldige show is het ook.
Maar deze jazzy muziek, compleet met een volledig orkest zijn ook geweldig om de dag mee binnen te spenderen.
Eigenlijk is dit hele album fantastisch, maar favorieten heb ik ook:
Beyond the sea
It was a very good year
Mr Bojangles
Ain't that a kick in the head


Michael Bublé
Ook zijn stem mag niet ontbreken uit mijn lijstje, net als Robbie Williams blijft Michael Bublé heerlijk om naar te luisteren.
Ook is zijn kerstalbum echt fantastisch, maar dat is nog wel écht een beetje te vroeg.
Hoe dan ook heeft hij heerlijke nummers die ook geheel volgens het thema bij de herfst passen.
Mijn favorieten?
I've got the world on string
That's life
It had better be tonight




Duffy
Een eendagsvlieg is ze wel te noemen.
Na haar twee grote hits Warwick Avenue en Mercy is er niets meer van haar gehoord. Dit waren dé hits van haar album Endlessly, maar helaas heeft er nooit meer een ander album gevolgd.
Toch zijn deze twee nummers ook heel fijn om in een herfst afspeellijst te zetten.


Jamie Cullum
Ook van Jamie horen we tegenwoordig niet veel meer, terwijl ik me van vroeger goed kan herinneren dat zijn muziek vaak aan stond tijdens het koken.
Dit zijn ook de heerlijke nummers die je met herfstweer aan wilt hebben staan. Vooral zijn album Catching Tales vind ik erg fijn. Maar ook Twentysomething is een aanrader!
Mijn favoriete nummers:
Photograph
London Skies
Singin' in the rain

En als laatste nog een fijn trucje, mocht je zin hebben in het heerlijke herfstweer wanneer je binnen zit met een kopje thee, terwijl het buiten gewoon droog is.
Ga dan eens naar de website Rainymood.com of klik hier, zet op YouTube of Spotify je favoriete afspeellijst aan en creëer zelf het heerlijke herfstweer met deze site.

Dus zet Rainymood aan en maak een fijne Spotify afspeellijst, dan ben je helemaal herfst proof!


You Might Also Like

0 reacties