Review - Sleek face form (light)

Dolgelukkig was ik in de Sephora in Lissabon, met te veel om snel te bekijken denk ik dat ik een half uur in de winkel heb rondgelopen.
Met alle prachtige producten die ze hebben liggen en mijn niet al te grote budget was het een opgave om producten uit te kiezen. Want wat wilde ik nu écht hebben?
Op zoek naar een blush, dat was de grootste opgave, en wat was ik blij dat ik vlak voor het afrekenen tegen dit palette aan liep.








Het palette heet Face form, deze is van Sleek makeup en ik heb hem aangeschaft in de kleur light.
In totaal zijn er vier kleuren, fair, light, medium en dark. Zodat er bij ieder huidje een mooie kleurcombinatie is. Ook al is dit palette al tijden verkrijgbaar vond ik het zeker een review waard.
Het palette zit in het welbekende matzwarte doosje met daarop het glimmend zwarte Sleek logo. Ik vind dit altijd erg chique en zo oogt het product een stuk luxer dan een plastic essence doosje.


Sorry overigens voor de iet wat vage foto's, maar ik was zo enthousiast dat ik de producten 's avonds direct wilde gebruiken met look voor het diner 's avonds. Daarom zijn ze gemaakt op mijn bed in het hotel. (Gelukkig heb ik de kleuren hierdoor wel extra goed kunnen testen!)

Aan de binnenkant zitten drie grote pans, hierdoor kun je lekker met je grote kwast in de pans, dat is toch altijd wat fijner dan zitten priegelen met een klein kwastje.
Over de hele binnenkant van het deksel zit een goede spiegel, ook dit is fijn, zo kun je onderweg nog even een kleine touch-up doen aan je look. Het palette is ook erg licht en compact, zo kan hij zeker ook mee op reis!




In het face form palette zitten een matte bronzer, een witgouden highlighter met gouden glitters en een roze blush met gouden glitters. (Jawel dit is de welbekende Sleek Rose Gold blush!)
Dus mocht je op zoek zijn naar een goede dupe van Nars orgasm is voor dit geld het hele palette aan te raden, en mocht je écht alleen de blush willen is deze ook apart te krijgen bij Sleek.



En nu is het tijd voor de swatches! Ik had het gevoel alsof je eerst een paar keer goed met je kwast door de kleuren moest gaan toen ik hem voor het eerst gebruikte. Alsof er een soort laagje overheen zit. Maar wanneer je goed met je kwast door de pan bent gegaan komt er ook een prachtig pigment vanaf!

Swatches zonder flits

De matte bronzer heeft iets minder pigment dan de shimmerende highlighter en blush. Maar nog steeds, wow! Wat een goed pigment en een fijne romige textuur.
De kleuren lenen zich ook goed om met je vingers doorheen te gaan, dus ook wanneer je geen fan bent van kwasten zijn dit fijne kleuren om te gebruiken.

Swatches met flits

Zeker hier met de flits kun je de glitters goed zien zitten. De bronzer blijft nog steeds goed mat en de blush en highlighter shimmeren er op los. Echt zulk pigment maakt gelukkig!
Ook gebied dit een beetje oplettendheid, want mocht je uitschieten met de highlighter ben je net een kerstbal met gouden glitters all over the place.

Met dit zomerse weer werkt het zonlicht niet erg mee, maar ik heb mijn best gedaan met de foto's. (Ik moet nog een goede achtergrond zoeken, want nu heb je de drukte van mijn kamertje op de achtergrond.)
Op deze foto heb ik alleen de bronzer van het palette aangebracht, ook heb ik mijn bbcream en poeder verwijderd, zodat je écht alleen de bronzer ziet zitten.
De bronzer heb ik aangebracht op mijn jukbeen en een beetje uitgevaagd onder mijn kaaklijn en langs het randje van mijn voorhoofd.
De kleur is prachtig bij mijn lichte huid, ookal ben ik nu iets bruiner van de zon, is mijn huidje nog steeds erg licht.
Het is een perfecte matte bronzer om mee te shapen, waardoor dit het face form palette echt tot een shaping tool maakt. 


Een highlighter vastleggen op een foto is altijd lastig, de zon werkt weer eens totaal niet mee waardoor je eerder een lichte gloed over je gezicht krijgt, dan dat je de highlighter mooi ziet glinsteren. Maar het is gelukt!
Net onder de appel van mijn wang is het prachtig glowy, ook hier draag ik alleen de highlighter, en verder geen andere make-up.
De glitters in de highlighter zijn erg mooi en subtiel, precies het effect wat ik graag zie in een highlighter. Ook kun je het product goed opbouwen, wanneer je meer shimmer wilt kun je rustig nog een laagje aanbrengen, tot je het effect krijgt waar je naar op zoek bent.


En als laatste de blush van dit palette, het is dus de welbekende Sleek Rose Gold. Dé dupe van NARS orgasm, met een mooie gouden glitter voor een glowy effect.
Weer heb ik alleen de blush aangebracht, zonder het gebruik van andere producten.
Het roze van de blush geeft me een gezond kleurtje en ik heb een prachtig glowy huidje door de gouden glitters.
Met deze blush is het aanbrengen van een highlighter niet eens nodig, deze heeft van zichzelf al voldoende glitters voor een mooi subtiel effect.
Ook weer is dit product op te bouwen, maar toch moet je oppassen met deze blush. Je hebt al snel veel product op je kwast, waardoor het glitter kerstbal effect gecreëerd kan worden.



En als laatste een full face met alle drie de producten. 
Ik vind dat het een prachtig glowy zomers effect geeft en de shimmer zeker niet te veel is, ookal gebruik ik zowel de blush als de highlighter.
Dus zelfs met een klein budget kun je je gezicht met dit palette laten stralen!



Ik vind dit palette echt prachtig, je kunt er een goede complete look mee maken. Voor de zomer is het heerlijk met alle shimmers en voor een rustigere herfst/winter look kun je in plaats van de Rose Gold blush ook een mooie matte blush nemen. Deze zijn al voor een budget prijsje te vinden bij Essence en Catrice. 
Het palette voelt luxe aan en is prachtig gepigmenteerd, dit vind ik een echte aanrader!

Het palette is te koop voor €11,50 bij Sephora (helaas alleen in fysieke winkels)
Ook is het palette te bestellen bij de webshop van misslipgloss voor €12,95 (link)
En ook is het palette te bestellen bij themakeupspot voor €12,50 (link)


You Might Also Like

0 reacties